Představení Cube Stereo Hybrid ONE44 HPC SLX 800 2025
Řada Stereo Hybrid ONE44 je rozdělena na hliníkové (HPA) a karbonové (HPC) rámy.
Tři modely s celohliníkovým rámem HPA Hight Performance Aluminium. Se zaměřením na maximální komfort jízdy mají tlumič uchycený vertikálně, což umožňuje nahustit ho na nižší tlak a chod pružení je tak citlivější.
Precizně vybroušené sváry pro čistý elegantní vzhled podobně jako u karbonového rámu.
Nové montážní body SIC 2.0 pro uchycení blatníků, nosiče brašen.
Nově je sedlová objímka integrovaná do sedlové trubky.
Decentní zadní blatník je součástí výbavy.
STEREO HYBRID ONE44:
A pět modelů s karbonovým předním rámovým trojúhelníkem a hliníkovou zadní stavbou. Tyto modely jsou označeny zkratkou HPC Hight Performance Carbon se zaměřením na sportovní jízdní vlastnosti. Horizontální uchycení tlumiče pro zaměření na dynamickou jízdu bez zbytečného plýtvání silami ve stoupání vlivem nechtěného pohupování.
Hliníková zadní stavba zajišťuje možnost montáže příslušenství např. stojanu, blatníků nebo nosiče.
Design karbonového rámu se oproti předchozí řadě Stereo Hybrid 140 výrazně změnil. Je mnohem rychlejší, sportovnější. Díky stavitelnému kroužku hlavového složení máte možnost v rozmezí 0,6 stupně měnit úhel vidlice.
UDH koncovka rámu – univerzální systém uchycení přehazovačky je v současnosti v této prémiové řadě kol jistým standardem.
STEREO HYBRID ONE44 HPC:
Dnes si detailně představíme mezi zákazníky nejoblíbenější model Stereo Hybrid ONE44 HPC SLX, který je v nabídce ve třech barevných variantách.
Je to přímý nástupce nejoblíbenějšího modelu předchozích let, celoodpruženého e-biku CUBE Stereo Hybrid 140 HPC SLX. Přejímá z něj oceňované komponenty a jejich vlastnosti.
- 12ti rychlostní řazení Shimano XT
- Čtyřpístkové kotoučové brzdy Shimano XT M8120 s 203 mm kotouči poskytují progresivní a spolehlivý brzdný výkon, který umožňuje maximální kontrolu nad kolem i v těch nejnáročnějších podmínkách. Díky své robustní konstrukci a preciznímu dávkování brzdné síly jsou ideální pro strmé a technické traily, kde je nutné přesně regulovat rychlost a pohyb kola.
- Oblíbené odpružení značky FOX.
- Hliníkové vzpěry zadní stavby – díky použití slitiny hliníku na spodní a horní vzpěry získá kolo výrazné pevnostní vlastnosti a navýšení váhového limitu jezdců 125 kg (započítává se jezdec+ oblečení, obuv, helma, příp. batoh) je to tedy hmotnost bez kola. Dále pak důležitou možnost montáže příslušenství např. stojanu, blatníků nebo nosiče na připravené montážní body.
Odpružení FOX
Vylepšení však přináší zesílení přední vidlice díky použití silnějších průměrů kluzáků z původních 34 mm na současných 36 mm, což má za následek zlepšení tuhosti vidlice, snížené namáhání a jistější vedení stopy v náročném sjezdu. Vidlice FOX 36 již také obsahuje přetlakové ventily spodních nohou, které současné slouží pro uchycení originálního blatníku FOX.
Zadní tlumič Fox Float Performance a vidlice Fox 36 Float Rhythm 2-Position lze páčkou jednoduše ovládat. Volíte mezi zcela otevřenou pozicí pro plné využití rozsahu citlivého pružení a polohou označenou jako Firm Mode, což je funkce, která umožňuje nastavení tlumiče a vidlice do tužší (nebo téměř uzamčené) polohy. Tato funkce je navržena pro efektivní šlapání v rovných nebo stoupavých úsecích, kde není potřeba plného odpružení. Když je Firm Mode aktivní, pružení pracuje ve výrazně menším rozsahu a maximalizuje přenos energie z pedálů na pohyb kola vpřed, místo aby se ztrácela energie v nechtěném „pohupování“odpružení. Tohle nastavení je obzvlášť užitečné na stoupáních nebo při jízdě po hladších cestách, kde jezdec potřebuje dosáhnout vyšší efektivity šlapání.
Oceňované části jako je řazení a odpružení zůstávají pro svojí oblibu identické s předchozím modelem. Nový Stereo Hybrid ONE44 HPC SLX 800 přináší však také řadu vylepšení:
Nejvíce vás bude jistě zajímat motor a baterie...
Nový motor BOSCH Performance CX 5. generace
Základní technické parametry jako jsou točivý moment 85 Nm a max. výkon 600 W jsou identické hodnoty jako předchozí 4. generace.
Vylepšení 5. generace motoru oproti předchůdci však přináší:
- Omezení zvukového projevu, který byl obzvláště znatelný při vyšší frekvenci šlapání a tedy i vyšších otáčkách motoru.
- Přepracovaným utěsněním motoru došlo ke snížení odporu při šlapání o více než 50 %.
- Snížení hmotnosti téměř o 100 g.
- Nové uchycení do rámů a kompaktnější rozměry.
- Díky novému softwaru, který se sám učí, se motor přizpůsobí vašemu stylu jízdy.
Dozvědět se více o motoru BOSCH Performance CX 5. Generace můžete v našem článku.
Baterie Bosch Power Tube 800 W
Baterie Bosch Power Pack o kapacitě 800 Wh přichází doposud s největší energetickou hustotou. To v praxi znamená, že se svojí hmotností 3900 g je o rovných 400 g. lehčí než její předchůdce s kapacitou 750 Wh.
Nová 800 Wh baterie je o rovných 5 cm kratší než 750 Wh, což umožňuje výrobcům snížit těžiště kola.
Displej Purion 400.
1,6 palcový kompaktní a barevný displej s vysokým rozlišením je navržen tak, aby zobrazoval všechny zásadní informace rychle a efektivně, aniž by odváděl vaši pozornost od jízdy. Navíc je důmyslně umístění v zákrytu řídítek a je tak plně chráněný před mechanickým poškozením. Purion 400 je předurčen pro použití na sportovních kolech.
System Controller je minimalistická, robustní řídicí jednotka zjednodušena na to nejpodstatnější a elegantně integrována do horní rámové trubky.
Palcový ovladač na levé straně řídítek je minimalistický BOSCH Mini Remote a komunikuje bezdrátově.
Technické prvky rámu:
Integrovaná baterie a kryt – Umístění baterie pod krytem odolným proti stříkající vodě a prachu a zajištění zámkem proti krádeži nám umožňuje navrhovat krásné rámy pro elektrokola, jež jsou stejně skvěle funkční jako hezké na pohled.
Vnitřní vedení kabeláže - Řadící a brzdová lanka se musí dostat z řídítek do rámu. Ale proč je nutné nutné mít otvory v rámu poblíž hlavového složení? Vymysleli jsme konstrukci, která vede kabely do rámu přes víčko hlavového složení, čímž zachovává kompletní vnitřní vedení kabelů, ale je ještě úhlednější a méně rušivé.
Effective trail Control - Naše technologie uložení čepů tlumiče Effective Trail Control pracuje v pozadí, takže si na trailu každý může užít více zábavy. Díky nízkému pákovému poměru a lineární míře komprese jsou tato kola z technického hlediska velmi citlivá na překážky, ale přitom odolávají houpání vyvolanému šlapáním a poskytují plný rozsah zdvihu.
Systém geometrií SizeSplit znamená, že malá velikost rámu S je dodávána s průměrem kol 27,5“, větší velikosti M, L a XL s průměrem obou kol 29“.
HPC - Hight Performance carbon - vysoce kvalitní karbon nám umožňuje vyrábět lehčí, pevnější a tužší rámy z tohoto neuvěřitelně houževnatého materiálu. Díky kombinaci pečlivého návrhu rámu a proměnlivé tloušťky vrstvy karbonu jsme schopni vyladit vlastnosti každého rámu tak, aby přesně splňoval naše požadavky na hmotnost, tuhost, pevnost a odolnost.
UDH koncovka rámu - Jeden standard pro všechny výrobce rámů a přehazovaček. Snadná výměna inovativní patky rámu Universal Derailleur Hanger. Díky konstrukci, která zahrnuje prostor pro otáčení, aby se zabránilo zaseknutí řetězu, zlepšuje řazení a funguje se všemi hnacími řetězy. Nejlepší je, že se jedná o standardní díl, který je k dostání kdekoli.
Montážní plocha pro uchycení stojanu - Jízdní kola nestojí vzpřímeně, když se nepohybují, což vytváří zjevné problémy, když potřebujete zaparkovat. Co když není žádné pohodlné místo, o které byste si mohli opřít kolo? Stojan Flat Mount řeší problém tím, že poskytuje bezpečnou a snadno použitelnou možnost pro parkování vašeho kola CUBE kdekoli, kde je rovný povrch.
Připojení osvětlení X-Connect je jednoduchý způsob, jak připojit kompatibilní ACID světlo na vaše kolo CUBE. S konektorem zabudovaným ve víčku hlavového složení a kabeláží ukrytou v rámu zbývá jen připevnit světlo, zapojit a jede se. Vidět a být viděn, snadný způsob.
Kola Newmen Performance 30 a Schwalbe 2,6" pneumatiky – Spojení těchto komponentů přináší trakci a stabilitu na různorodém terénu a dodává jezdci jistotu v náročných úsecích.
Dálkově ovládaná sedlovka – Možnost upravit výšku sedla během jízdy podle terénu.
Naším pohledem:
Konstrukce rámu okamžitě zaujme sportovnějším designem a dynamickými prvky.
Geometrie však navazuje na předchozí oblíbenou modelovou řadu Stereo Hybrid 140, což je vlastně moc dobře, protože především horizontální délka, Reach a výška hlavové trubky se snad největší měrou podílejí na pocitu, že kolo „skvěle sedne do ruky“ naprosté většině zákazníků.
2024
2025
Drobnou změnu můžeme vypozorovat pouze u největší velikosti rámu XL, kde došlo obecně ke zvětšení všech hlavních rozměrů oproti předchůdci, což vnímáte opět jako pozitivní krok. Zákazníci s výškou nad 195 cm se na XL velikosti budou cítit skvěle. Malinko se zvětší rozdíl velikostí L a XL. Viz tabulka geometrie pro srovnání modelů 2025 a 2024.
Na první pohled nás zaujmou drobné rámové detaily, včetně například gumových průchodek pro kabeláž, propracovaného víčka nabíjecího konektoru, bytelného gumového krytu zadní řetězové vzpěry. Detaily jsou zde dotaženy a je vidět, že někdo opravdu přemýšlel. To samé se týká například i ochrany mezi zadní stavbou a středovým složením proti blátu a nečistotám. Pověstná německá preciznost pro detail je zde jasným rukopisem CUBE.
Z odolného plastu je vyrobený kryt motoru s ventilačními otvory. Připevněný je jen na několika šroubech. Dá se rychle sejmout a můžete tak provést pravidelnou údržbu spojenou s vyčistěním bláta a drobných nečistot v meziprostoru motoru a krytu.
Kryt baterie také doznal drobných inovací. Aretační bod tzv. klik klak systém se nachází v jeho horní části, kde je více krytý před blátem od předního kola, než ve spodní části u motoru. Přepracovaná je i fixace na protilehlém spodním konci krytu u motoru, kde je nově navržený systém drážky a kónického protikusu. Vypadá o dost bezpečněji a jistě zamezí ne příliš častému, avšak nepříjemnému vypadnutí krytu během jízdy.
Připojení osvětlení X-Connect - nejen naši mechanici jistě ocení důmyslně zabudovaný konektor pro připojení předního osvětlení ve víčku hlavového složení. Montáž osvětlení napájeného z centrální baterie Bosch se tak výrazně zjednoduší. Do současnosti bylo nutné napojit kabeláž do motoru a vést ji rámem až k řídítkům, což vyžadovalo demontovat motor, baterii, její vodící lištu a také vidlici a hlavové složení.
Objímka sedlové trubky – designově polointegrovaná do rámu a s dostatečnou plochou zajišťující pevnou fixaci. Utažení nerezovým šroubem pomocí imbusového klíče č. 4 na předepsaný moment 6 Nm je více než dostatečné.
Za zmínky jistě také stojí gumový kryt řetězové vzpěry zadní stavby. S tak propracovaným a mohutným krytem se u konkurenčních výrobců setkáte jen zřídka. Nutno vyzdvihnout, že zde nad rámec své hlavní funkce-ochrany trubky rámu před nárazy řetězu a odstranění z toho plynoucího nepříjemného zvuku - současně plní několik dalších funkcí. Jako např. krytí spodního mohutného čepu, vstup a fixaci řadícího bowdenu v těsné blízkosti převodníku, aby následně vzadu u kazety vyšel přesně v požadovaném úhlu směrem k přehazovačce.
Vodítko řetězu je u celoodpružených e-biků samozřejmou slušností, avšak u CUBE je třeba opět pochválit jeho robustní provedení a uchycení společně s vkusným designem.
Integrace Bosch Remote Control do horní rámové trubky. Jistě si říkáte proč je řídící jednotka Bosch vsazena do plastového „rámečku“ a není rovnou integrována do připraveného menšího otvoru v rámu ? Zvěsti nesoucí se od Bosch dávají tušit novému displeji integrovanému právě do tohoto otvoru. Necháme se tedy překvapit…
Cube Stereo Hybrid ONE44 HPC SLX 800 2025 je jednoznačným adeptem na nejlepší celoodpružené elektrokolo ve své cenové hladině.
Shrnutí:
Kolo Cube Stereo Hybrid ONE44 HPC SLX 800 představuje technologicky vyspělý model, který kombinuje výkon elektromotoru, preciznost odpružení a spolehlivost komponentů Shimano XT, což z něj činí ideální volbu pro jezdce hledající spolehlivého a výkonného společníka na technicky náročné traily.
Číst další články