CUBE AMS Hybrid One 44
Jedná se o subtilní obratná trailová elektrokola s výškou zdvihu 140 mm, teleskopickou sedlovkou a karbonovým rámem z prémiového materiálu C:68X, který byl až do současnosti výsadou pouze závodních modelů. Velikosti rámu S, M, L, XL jsou bez výjimky osazeny koly 29“. Všechny modely jsou vybaveny pohonem BOSCH Performance Line SX 55 Nm, baterií 400 Wh a jsou připraveny pro upevnění přídavného akumulátoru Power More 250 Wh.
Materiál rámu C:68X vyniká vysokou tuhostí při dosažení nízké hmotnosti díky maximálnímu podílu čistých karbonových vláken 68 % a 32 % pryskyřice, která tvoří pojivo.
MATERIÁL RÁMU | VÁHA RÁMU | BATERIE |
---|---|---|
CARBON C:68X | 2100 gr | BOSCH COMPACT TUBE 400W |
Řada kol AMS Hybrid One 44 C:68X obsahuje čtyři modely:
Modely SLX a SLT jsou vybaveny ultralehkými komponenty a byly navrženy pro rychlost a pocit lehkosti z jízdy. Výbavu tvoří komponenty Shimano, vidlice FOX 34 a jsou použité lehčí pláště s jemnějším dezénem a šířkou 2,4"
Další dva modely TM (Trail Motion) a SUPER TM jsou nastavené pro maximální výkon na trailu. Jsou vybaveny bezdrátovým řazením SRAM, čtyřpístkovými brzdami s předním diskem o průměru 203 mm, plášti s hrubším dezénem, přičemž přední má šířku 2,5“ a zadní 2,4“, vidlicí FOX s průměrem vnitřních nohou 36 mm a tlumičem s expanzní nádobkou.
Nejlevnější model AMS Hybrid One 44 C:68X SLX váží pouhých 17,3 kg a stojí 155.990 Kč. Je vybaven čistou sadou Shimano XT s čtyřpístkovými brzdami a vidlicí Fox 34 Float Performance GRIP, 3-Position.
Nejlehčí model AMS Hybrid One 44 C:68X SLT váží pouhých 16,2 kg a stojí 207.990 Kč. Nízké hmotnosti je dosaženo díky komponentové sadě XTR, nejlehčímu provedení vidlice, tlumiče a teleskopické sedlovky FOX Float Factory a karbonových kol Newman Carbon SL A 30 s hmotností páru 1550 gr, která jsou doplněna lehkými plášti Maxiss Rekon / Rekon Race 2,4“.
Trailové nastavení potvrzuje geometrie rámu
- Při velikosti rámu L
- Reach 473 mm
- Stack 633 mm
- Úhel vidlice 64,4°
- Úhel sedlové trubky 76,2°
- Délka klik 165 mm (u všech velikostí)
- Délka představce 40 mm (u všech velikostí)
- Šířka řídítek 780 mm (u všech velikostí)
Geometrie a úhly rámu nejsou ničím extra výrazné, avšak dokonale zapadají do současného pojetí moderního trail biku. Úhel sedlové trubky 76,2°, vidlice 65,4-66°, délka zadní stavby 450 mm ve všech velikostech a reach 474 mm při velikosti L. Navíc, jak jsme již u CUBE zvyklí, je nastavení rámu zaměřené na pohodlí jezdce. Vy si tak můžete užít celodenní zábavu na trailu.
Rám s hmotností 2100 gr. je velmi subtilní. Vyniká možností nastavení úhlu hlavového složení resp. vidlice v rozsahu 65,4-66° a dle současných trendů je zakončený univerzální patkou rámu SRAM- UDH.
Baterie je díky svému úzkému profilu 352x57x75 mm a hmotnosti 2 kg velice vkusně zabudována do rámu a společně s vnitřním vedením kabelů nenarušují štíhlou linii.
Baterii není možno rychle vyjmout, jako jsme tomu zvyklí u běžným elektrokol. Zámek baterie a její kryt by navyšovali hmotnost a vytvářeli by prostor pro nechtěné zvuky. Vyjmutí z rámu je možné po demontáži motoru.
Kryt motoru plynule přechází do spodní rámové trubky a společně s krytkou nabíjecího konektoru pomáhá utvářet čistý uhlazený design rámu a navíc plní významnou ochrannou funkci. Gumovo/plastových krytek na rámu naleznete více, ať už slouží jako ochrana řetězové vzpěry, ochrana napojení zadní stavby u spodního čepu nebo jako ochranná nálepka na zadní stavbě v místě možného kontaktu paty obuvi s rámem.
Pohon BOSCH SX
Detailní informace o vlastnostech motoru a baterie můžete získat v našem článku.
Nebo se dozvědět více o lehkých elektrokolech v našem článku.
Číst další články