
BOSCH 2020
Jako největší a nejdůležitější výrobce motorů v prémiovém segmentu e-biků představil Bosch v roce 2015 svůj první motor Performance Line CX v reakci na vznikající trend eMTB. Upřímně řečeno, bez firmy Bosch by ebiking nebyl tam, kde je dnes. Přestože kvalita a funkčnost byla vždy na prvním místě seznamu priorit společnosti Bosch, problémy s integrací a přizpůsobením rámů kol vytvořily největší výzvy právě pro výrobce kol. Koneckonců, velikost a konstrukce motoru silně ovlivňují návrhy kol a geometrické koncepty. Totéž platí i pro dostupné displeje a dálkové ovladače, které ovlivňují ergonomii a intuitivní integraci s kolem. Na rozdíl od mnoha konkurentů Bosch poskytuje pouze kompletní systém a spoléhá se na rychlou a snadnou dostupnost náhradních dílů, která je doplněna dobře zavedenou servisní sítí. Kromě výše zmíněných celkových změn jsou hlavními změnami nového motoru:
Výrazně menší - Nové motory jsou téměř poloviční než jejich předchůdce. Je pravda, že předchozí motor CX byl docela objemný!
O 25% lehčí - Menší motory = méně materiálu = menší hmotnost. Nový motor CX má hořčíkové pouzdro a váží o 25% méně než jeho předchůdce - 2,9 kg.
Stejný točivý moment, ale vyšší asistence - Zatímco točivý moment zůstává stejný (75Nm), nové motory poskytují větší asistenci. Například režim Turbo je zvýšen z 300% na 340% a úroveň podpory režimu Tour byla zvýšena ze 120% na 140%. Tzn. že motor ve svém maximu poskytuje 3,4 násobek síly, kterou působíte na pedály.
Citlivější - Režim eMTB je ještě lépe vyladěn! Už jste zvykli na to, že tento režim je dokonalým automatem, který poskytuje konzistentní výkon v širokém rozsahu kadence a tak přesně reaguje na sílu, kterou vkládáte do pedálů. V režimu eMTB je podpora naprosto přirozená!
Lepší modulace - Režim Turbo byl také aktualizován. Je méně trhavý, zejména při změně režimů, i když stále velmi silný! Jako obvykle má motor CX čtyři režimy: Eco, Tour, eMTB a Turbo.
Hladší a přirozenější - síla se nyní přenáší přímo přes velký převodník namísto mini převodníku s převodovým ústrojím a poměrem otáčení 2,5:1. Motor tedy nemá žádný vnitřní odpor, což odstraňuje pocit těžkého šlapání nad hranici 25 km/h. Jízda bez asistence motoru je nyní naprosto přirozená!
Tišší? Předchozí generace motoru, zvláště pak její převodové ústrojí ve spojení s malým převodníkem vyluzoval spíše mechanický zvuk, kdežto nová 4. generace je o něco tišší. Rozhodně je stále výrazně méně hlučný než konkurenční systémy (Yamaha, Shimano, Brose…)
Užší - faktor Q (vzdálenost mezi klikami) byla zúžena na pouhých 175 mm, aby se zajistil přirozenější pocit šlapání. Obecně platí, že čím užší, tím lepší.
Vyspělejší geometrie kol - díky posunutí osy pedálů ze středu motoru až zcela na jeho zadní okraj, bylo umožněno výrazně zkrátit řetězovou linku a zadní stavby rámů kol, což je zejména u celoodpružených kol zásadní přidanou hodnotou oproti předchozí generaci CX Performance. Celkově menší velikost motoru pak poskytuje výrazně více místa pro umístění tlumiče či košíku na láhev.
Walk Asistant - funkce podpory při chůzi je také silnější, což usnadňuje vedení kola ve skutečně strmých částech
„ Nový Bosch přináší vynikající jízdu. Zatímco jiné motory jsou buď velmi citlivé, ale slabé nebo příliš brutální a silné, nový Bosch je dokonale vyvážený…. Režimy dopomoci jsou neuvěřitelně přesné, hladké a snadno ovladatelné a vždy poskytují dostatek energie. Jinými slovy, žádný jiný motor na trhu nedisponuje tak hladkým chodem bez námahy a je podpořen technologickým vzestupem jako Bosch Performance Line CX 2020! “E-MOUNTAINBIKE Magazine
Číst další články
Související produkty


Elektrokolo CUBE STEREO HYBRID 140 HPC RACE 625 29" 2020 Green'n'sharpgreen

Elektrokolo CUBE STEREO HYBRID 140 HPC ACTIONTEAM 625 29" 2020

Elektrokolo KTM MACINA PROWLER SONIC 2020

Elektrokolo CUBE REACTION HYBRID SL 29" 2020 Grey'n'orange
